Aby otrzymać KMGU należy złożyć prawidłowo wypełniony wniosek z załączonym aktualnym zdjęciem oraz przedłożyć do wglądu jeden z poniższych dokumentów:
Wniosek o uzyskanie KMGU można złożyć drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej https://kartamieszkanca.ujazd.com.pl/, aplikację mobilną lub osobiście
w wersji papierowej według stosownego wzoru wyłącznie w Punktach obsługi programu.
Z wnioskiem o dostęp do KMGU może wystąpić uprawniona osoba, która ukończyła 18 lat, natomiast z wnioskiem w imieniu osoby poniżej 18 roku życia może wystąpić rodzic, lub opiekunem prawnym. Dla dziecka do 7. roku życia nie wydaje się karty, a uprawnienia z ulg przysługują na podstawie ważnej KMGU wydanej rodzicowi lub opiekunowi.
Zdjęcie aktualne przedstawiające pełny owal twarzy w formacie jak do dokumentu tożsamości, równomiernie oświetlone na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych.
Zdjęcie dołączone do wniosku papierowego podlega zwrotowi przy odbiorze Karty Mieszkańca Gminy Ujazd.
Karta Mieszkańca Gminy Ujazd wydawana jest niezwłocznie, jednak nie później niż 30 dni od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami.
Karta w wersji mobilnej jest dostępna tuż po pozytywnej weryfikacji danych.
Karta Mieszkańca Gminy Ujazd ważna jest 2 lata od momentu wydania.
Odbiór karty następuje osobiście przez osobę na którą została wystawiona lub przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo do odbioru KMGU według stosownego wzoru.
Karta Mieszkańca Gminy Ujazd jest wydawana nieodpłatnie i ma charakter dobrowolny. Wydanie duplikatu z powodu zniszczenia, uszkodzenia lub utraty następuje za opłatą w wysokości 50 zł. Opłaty tej nie pobiera się, w przypadku wymiany karty, z powodu zmiany nazwiska jej użytkownika.
Emeryci i renciści mogą okazać pierwszą stronę PIT-40A/11A otrzymanego z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, na której widnieje adres zamieszkania.
Tak, posiadacz KMGU może korzystać naprzemiennie z karty w formie elektronicznej jak i fizycznej.
Zmiana danych wymaga wydania nowej Karty. Posiadacz powinien złożyć w formie papierowej wniosek o wydanie karty, załączając wydaną wcześniej kartę. Wiąże się to z wydaniem duplikatu karty, które w tym przypadku jest zwolnione z opłaty.
Program ma na celu:
W przypadku utraty Karty Mieszkańca Gminy Ujazd Uczestnik Programu powinien niezwłocznie zablokować ją za pośrednictwem konta na stronie https://kartamieszkanca.ujazd.com.pl/ lub w Punkcie obsługi programu.
Po zablokowaniu karty nie będzie ona mogła ona zostać wykorzystana ponownie. Wydanie duplikatu KMGU następuje na wniosek użytkownika karty według stosowanego wzoru
z dołączeniem pokwitowania uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł.
Opłaty można dokonać przelewem na rachunek bankowy 37 8985 0004 0060 0609 3910 0015.
UWAGA! W tytule wpłaty należy zamieścić informację, że opłata dotyczy wydania duplikatu Karty Mieszkańca Gminy Ujazd oraz dane osoby, której duplikat ma być wydany. Potwierdzenie wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku.
Partnerem programu pn. Karta Mieszkańca Gminy Ujazd możne zostać każdy podmiot oferujący posiadaczom Karty zniżki na swoje produkty lub usługi, np. właściciele sklepów, punktów gastronomicznych, kawiarni, restauracji, księgarni, miejsc rozrywki i wypoczynku, punktów usługowych i innych miejsc oferujących atrakcje dla mieszkańców Gminy i Miasta Ujazd.
Przedłużenie ważności KMGU wymaga ponownego złożenia wniosku. Wniosek o przedłużenie ważności KMGU należy złożyć do 30 dni przed upływem ważności KMGU w formie papierowej lub elektronicznej. Przy składaniu wniosku o przedłużenie ważności karty stosuje się te same zasady, co przy złożeniu wniosku o wydanie KMGU.
Do korzystania z Programu Karta Mieszkańca Gminy Ujazd uprawniona jest osoba fizyczna, która mieszka na Gminy Ujazd i spełnia jeden z poniższych warunków:
w Tomaszowie Mazowieckim wskazując jako miejsce swojego zamieszkania adres na terenie Gminy Ujazd,
( zasiłek stały lub celowy ),